ZigaForm version 7.6.4

DPF1000-vinder i Slagelse: Danske spillere skal omfavne konkurrencen

Publikummet i Racket Club Slagelse kunne lørdag se to ganske underholdende finalekampe.

Her skulle vinderne af årets tredje afdeling i Arla Protein Padel Series kåres. Ud over titlen samt præmiesummen på 15.000 kroner kunne vinderne også sikre sig point til race-listen.

I kvindernes finale stod Gitte Haxen og Maria García-Rasmussen, over for Mette Jochumsen og Marie-Louise Frølich-Jensen. Her skulle det sidstnævnte par forsøge at ryste DM-vindere.

Mette Jochumsen og Marie-Louise Frølich-Jensen startede kampen på flotteste vis, og ved stillingen 5-3 og 40-40 kom parret da også frem til en sætbold, som de endte med at tabe.

Herefter trak Gitte Haxen og Maria García-Rasmussen på rutinen, hvormed de kunne snuppe første sæt efter en tiebreak-sejr. I andet sæt kom der aldrig lige så stor spænding i opgøret, der endte 7-6, 6-3 i Gitte Haxen og Maria García-Rasmussens favør, som tog en titel mere.

– Jeg tror, du har ret i, vi har haft lidt padeltømmermænd. Vi har været rigtig meget på, og vi har præsteret mange uger i streg. Så jeg tror, at vi er lidt trætte. Men vi skal også give en stor cadeau til modstanderne. De spillede virkelig godt i dag, lød det fra Gitte Haxen efter sejren.

Med tilskuerne i ryggen

I herrernes finale var der ingen tvivl om, hvem padeltilskuerne støttede lørdag eftermiddag.

På den ene side af nettet stod de nykårede danmarksmestre, Malthe Nielsen og Emil Lilleøre, der skulle ud på en svær opgave mod svenske Simon Vasquez og Daniel Windahl.

Ligesom i kvindernes finale blev første sæt en meget tæt affære, og parrene fulgtes ad til stillingen 5-5. Herefter trak svenskerne fra, og med to partier sikrede parret sig første sæt.

På trods af publikums konstante støtte undervejs i finaleopgøret lykkedes det aldrig rigtig for Malthe Nielsen og Emil Lilleøre at komme tættere på sejren i kampen, som de tabte 7-5, 6-2.

– Det er altid fantastisk at vinde en turnering, så vi er meget glade. Folk tager sig altid godt af os svenske spilere i Danmark, når vi kommer her for at spille. Så det føles altid, som om vi spiller i Sverige. Så vi er glade og taknemmelige, lød det fra Simon Vasquez efter parrets sejr.

– Tilskuerne ville gerne have en dansk sejr, men det var en fed atmosfære, fortalte Vasquez.

Skal slå os næste gang

Ifølge den svenske padelprofil Simon Vasquez spiller flere danske par i dag på et højt niveau.

– Jeg synes, at der er to par, som er meget imponerende i dansk padel lige nu. Det er godt, men der mangler også flere par, så der hele tiden er nogen, som jagter dem, forklarer han.

Spørger man Daniel Windahl, så gælder det om for dansk elitepadels udvikling at omfavne den konkurrence, der kommer i turneringerne, når for eksempel de svenske profiler er med.

– Vi har været på den samme rejse i Sverige tidligere, hvor vi havde en masse gode spanske spillere, der spillede med i SPT-touren. Jeg kan helt ærligt sige, at det er grunden til, at jeg spiller på det niveau, som jeg gør i dag. De danske spillere skal blive ved med at kæmpe og måske slå os næste gang, vi mødes. Det vil være den bedste udvikling, siger Daniel Windahl.

Hos weekendens værtscenter er man godt tilfreds med afviklingen af turneringen og ikke mindst det flotte fremmøde fra både spillere samt tilskuere, der skabte en rigtig fed kulisse.

– Turneringen i Slagelse blev en weekend med stærke profiler og en fantastisk atmosfære både på og uden for banerne. Publikum skabte en virkelig god stemning, og særligt den semi-lokale profil, Oscar Opiola, nød stor opbakning fra lægterne. Vi er stolte af at have dannet ramme om så stærkt et setup med Dansk Padel Forbund, lyder det fra Racket Club.

Arla Protein Padel Series 4 afvikles den 12.-13. juni hos Padel Yard ved Reffen i København.

Se også:

Se flere nyheder

Søg på siden