Lunar Ligaen

Der er lukket for tilmelding til Lunar Ligaen & Lunar Ligaen 4P.

Deadline for tilmelding til forårssæsonen meldes ud snart. Tilmelding åbner 4. december 2022.

Team Racket Club. Spillede Elite division Sjælland og vinder af Final Four – Forår 2022

Du kan se hvordan du tilmelder dig her.

Lunar Ligaen og Lunar Ligaen 4P er landsdækkende turneringer for hold. Lunar Ligaen er åben for alle på tværs af køn og alder. Lunar Ligaen 4P er kun for piger(4P = for piger) i alle aldre.
Begge ligaer er opdelt i en divisionsstruktur for hver region.

Dansk Padel Forbund ser Liga-strukturen som en bærende del af den sportslige og sociale udvikling af dansk padel.

Lunar Ligaerne afvikles halvårligt med en forårs- og efterårssæson. Ved sæsonafslutning kåres en vinder der får overrakt pokaler efter den afsluttende runde. Perioden vil typisk være:

• Forårssæson: Februar – Juni
  • Efterårssæson: August – December

Har du spørgsmål til Lunar Ligaen er du velkommen til at kontakte turneringsudvalget på liga@danskpadelforbund.dk

Lunar Ligaen

Et hold i Lunar Ligaen består af min. 6 spillere. Vi anbefaler dog min. 8 spillere, så holdet ikke er alt for sårbar overfor skader, sygdom og andre afbud.
En holdkamp består af 2×3 kampe mod et af de andre hold fra samme division. Holdsammensætningen skal ændres efter de første 3 kampe, således at de 3 næste kampe ikke er identiske med de første 3.

Afhængig af antal tilmeldte hold vil holdene blive inddelt efter region, og dernæst i et antal divisioner. Der er ingen begrænsninger for hvordan et hold i Lunar Ligaen kan sammensættes. Det kan være et familiehold, et firmahold, gamle soldaterkammarater, et rent kvindehold, et rent herrehold eller et mixhold. Unge kan spille på hold med veteraner. Det vil være dit holds samlede styrke der afgør hvilken division jeres hold spiller i. På den måde omfavner Lunar Ligaen både motionister, talenter og elitespillere.

Læs evt. de detaljerede regler for Lunar Liga her.

Lunar Ligaen 4P

Et hold i Lunar Ligaen 4P består af minimum 4 kvinde-spillere. Vi anbefaler dog min. 6 spillere, så holdet ikke er alt for sårbar overfor skader, sygdom og andre afbud.
En holdkamp består af 2×2 kampe mod et af de andre hold fra samme division. Holdsammensætningen skal ændres efter de første 2 kampe, således at de næste kampe ikke identiske med de første.

Lunar Ligaen 4P er begrænset til pige- og damespillere.

Afhængig af antal tilmeldte hold vil holdene blive inddelt efter region, og dernæst i et antal divisioner. Det vil være dit holds samlede styrke der afgør hvilken division jeres hold spiller i. På den måde omfavner Lunar Ligaen 4P både motionister, talenter og elitespillere.

Læs evt. de detaljerede regler for Lunar Ligaen 4P her

Andre sider I denne kategori

Aktuelle nyheder

Dansk Padel Forbund har i tæt samarbejde med Carlsberg Nordic udviklet endnu et produkt på hylden til landets mange . . .