Managefy version 1.4.3

Træner 2

For at udfordre modstanderne mest muligt, er det vigtigt at have rygsækken fyldt op med forskellige værktøjer. Både i form af forskellige slag, men også at kunne ændre taktik løbende. Det får du i den grad redskaber til, på Træner 2, som henvender sig til de trænere, der skal arbejde med øvede spillere.

De fire moduler på Træner 2 består af:

• Kommunikation
  • Defensiv – taktisk temposkift
  • Offensiv overhead – Vibora, Gancho, Bajada og Rulo
  • Offensiv – flugtninger + taktik + temposkift

Kommunikation

Jo bedre du bliver, desto vigtigere bliver din kommunikation med din makker, for at kunne træffe den rigtige beslutning i forhold til valg af slag. Hvis du forstår at give din partner god og klar kommunikation på banen, så kan det blive en stor fordel for jer.

Defensiv – taktisk temposkift

Når du mestrer de fleste defensive slag, så er det vigtigt at vide hvordan og i hvilke kombinationer du skal benytte dem, for at kunne overtage den offensive position på banen. På dette modul, arbejde vi med hvordan man i pressede defensive situationer, kan vende det til et overtag. Endvidere at arbejde med forskellige tempi, retning og højde for de bolde man sender over nettet til modstanderne.

Offensiv overhead – Vibora, Gancho, Bajada og Rulo

Hvem vil ikke gerne kunne køre sine modstandere rundt med forskellige lækre overheads, så de aldrig ved hvad de skal gøre og slet ikke kan føle sig godt tilpas i deres defensive position? Det får vi redskaber til på dette modul, hvor vi teknisk ser på tre overhead-slag, samt bajada (slaget der laves efter et lob har ramt bagglasset og hopper højt ud)

Offensiv – flugtninger + taktik + temposkift

Der er forskel på flugtninger, for der er jo forskel på de bolde vi skal håndtere, når vi står ved nettet i den offensive position. Så vi skal se på, hvornår man bare skal flytte bolden rundt på banen, hvornår man bare skal overleve og hvornår man kan tillade sig at presse modstanderne med fart, spin og vinkler.

Andre sider I denne kategori

Tag kontakt

Alex Laugesen

Aktuelle nyheder

Som vi tidligere har annonceret, er Apollo Sports kommet med som eksklusiv sponsor i Dansk Padel Forbund. Vi har . . .