Managefy version 1.4.3

Træner 1

På uddannelsen Træner 1, får du som træner, lagt et lag mere på din viden omkring padelspillets mange facetter. Kurset består af fire moduler á 4 timers varighed, hvor du bliver klædt på til at kunne varetage træning af begyndere og letøvede. Defensivt får du redskaber til at undervise i at blive tryg ved at tage bolden efter sideglas og bagglas i kombination. Derudover ser vi på dét slag som mange nok forbinder med padelspillet; Bandeja, samt smashet.

Ud over teknikken i slagene, så er det mindst lige så vigtigt at forstå padelspillets taktiske elementer. På Træner 1 tager vi dig igennem 2 taktiske moduler, hvor det ene modul er om, hvor du bør placere dig hensigtsmæssigt på banen og det andet modul er hvordan du på en god måde kan komme fra en defensiv til en offensiv position på banen (transition).

De fire moduler består af:

• Defensiv – Hjørnet
  • Offensiv – bandeja + smash
  • Basistaktik – transition
  • Basistaktik – placering på banen

Defensiv – Hjørnet

“Hjørnet” er nok det område på banen, der er vigtigst at blive tryg ved – glasset skal jo gerne være spillerens gode ven. På dette modul, får du som træner redskaber til at undervise begyndere og letøvede i, hvordan de skal håndtere bolde der går i sideglas, sideglas/bagglas og bagglas/sideglas. Vi deler glassene ind i områder, så spillerne får lettere ved at træffe den rigtige beslutning.

Derudover, får vi afprøvet en masse spiløvelser, så du kan sætte dine spillere igang med at øve slagene i spilrelaterede situationer.

Offensiv – bandeja + smash

Følelsen af at slå en lækker bandeja, som fanger modstanderne helt nede i hjørnet er en skøn følelse. Omvendt kan slaget også bringe en masse frustrationer frem, fordi det er en underlig bevægelse som ikke benyttes så meget i andre idrætter. På dette modul, skal vi se nærmere på teknikken bag slaget bandeja, med både lidt underskru, samt at ramme den lidt mere lige på. Det vigtigste element ved en bandeja er nemlig, at opretholde sin netposition.

Vi får derudover også set på det flade smash, for at kunne overraske modstanderne, så vi ikke altid slår blødt.

Udover teknikken ved slagene, sætter vi dem også ind i mange spiløvelser, så du kan sætte dine spillere igang med at øve det i spilrelaterede øvelser.

Basistaktik – transition

Under temaet transition, får du som træner redskaber til at undervise i slagene chequita og lob – det er de slag vi oftest benytter, som redskab til at komme frem til nettet.

Derudover, får du værktøjskassen fyldt op med øvelser, som du kan benytte i din træning.

Basistaktik – placering på banen

At stå rigtigt placeret på banen i padel, er altafgørende for at gøre det så nemt for dig som muligt, for at tage den næste bold fra modstanderne. Derfor kommer vi til at se på hvor man står placeret i forskellige situationer, samt gennemgå øvelser, hvor I får det øvet.

Andre sider I denne kategori

Tag kontakt

Alex Laugesen

Aktuelle nyheder

Som vi tidligere har annonceret, er Apollo Sports kommet med som eksklusiv sponsor i Dansk Padel Forbund. Vi har . . .