Padels udvikling i Danmark

2. Medlemsklubber
  3. Spillere i medlemsklubber

Baner

Den første bane i Danmark blev bygget på gasværksgrunden i Fredericia i 2007. Du kan læse mere om banen i Fredericia og den hjemmebyggede bane i Græsted fra 2010 her. Banerne levede dog ikke op til de officielle regler.
Den første rigtige padelbane som levede op til de officielle regler blev bygget i Grøndal Multicenter i 2012. Samme år opføres der også baner i Tåsinge Tennis og Padel Klub og AGF Tennis.
I dag er Padel i voldsom vækst i Danmark, se bare på grafen nedenunder. Vi kan ikke længere følge med udviklingen. Der bygges stadig mange baner i Danmark, det er bare helt umuligt følge at opspore dem alle. Nedenstående tal er derfor et udtryk for et minimum antal baner i Danmark. Kender du til en bane der ikke er på vores banekort, vil vi være meget taknemlig hvis du registrerer banen her.

Grafen er senest opdateret d. 21. oktober 2022.
Alle interesserede er velkomne til at bruge informationen på siden. Bruger I dele af informationen på denne side skal I lave en kildehenvisning som tak for informationen.
Siden opdateres ofte med seneste information. Vi anbefaler derfor at I linker til vores side fremfor at kopiere indholdet.

Historik

31. dec. 2021: I alt 610 baner, ekskl. projekterede baner, fordelt på 146 baner i klubber og 464 baner i centre.
31. dec. 2020: I alt 203 baner, ekskl. projekterede baner, fordelt på 51 baner i klubber og 152 baner i centre.
31. dec. 2019: I alt 99 baner, ekskl. projekterede baner, fordelt på 29 baner i klubber og 70 baner i centre.
31. dec. 2018: I alt 32 baner, ekskl. projekterede baner, fordelt på 17 baner i klubber og 15 baner i centre.
31. dec. 2017: I alt 20 baner, ekskl. projekterede baner, fordelt på 7 baner i klubber og 13 baner i centre.
31. dec. 2016: I alt 14 baner, ekskl. projekterede baner, fordelt på 5 baner i klubber og 9 baner i centre.

Medlemsklubber

De første medlemmer kom allerede første år Dansk Padel Forbund blev dannet, og er steget støt siden, i takt med udbredelsen af sporten.

Grafen er senest opdateret d. 21. oktober 2022.

Spillere i medlemsklubber

Antallet af aktive spillere er meget højere end antallet medlemmer i medlemsklubberne. Det bunder i at langt hovedparten af banerne i Danmark er placeret i kommercielle centre. Langt hovedparten af spillerne er derfor også tilknyttet et centre fremfor en klassisk forening.

Grafen er senest opdateret d. 3. januar 2022. Antal spillere i medlemsklubber opgøres kun en gang om året. Typisk i starten af det nye år. Tallet baseres på et spørgeskema der sendes til samtlige medlemsklubber.

Andre sider I denne kategori

Aktuelle nyheder

Dansk Padel Forbund har i tæt samarbejde med Carlsberg Nordic udviklet endnu et produkt på hylden til landets mange . . .