Dansk Padel Forbund og Sportmaster indgår landsdækkende partnerskab

Dansk Padel Forbund og Sportmaster indgår landsdækkende partnerskab:

Hurtigt voksende sportsgren skal gøres mere tilgængelig

Padel er den hurtigst voksende sportsgren herhjemme. Alene i 2021 er antallet af padelbaner steget med mere end 190%. Dansk Padel Forbund ønsker at gøre padel til allemandseje og har derfor indgået et ambitiøst partnerskab med Danmarks største sportskæde, Sportmaster. Partnerskabet bygger på en fælles interesse i at udbrede kendskabet til den familievenlige sport. Landsdækkende camps og padelskoler lanceres i sommeren 2022.

I starten af 2021 var der 203 padelbaner i Danmark. Den 1. december var antallet oppe på 587.  Og der er flere baner på vej, for efterspørgslen på padelfaciliteter er stærkt stigende. Spillet, der bedst beskrives som et mix af tennis og squash, er på få år blevet den hurtigst voksende sportsgren både herhjemme og i flere andre lande. I Spanien er den populære ketchersport nu den næststørste sportsgren efter fodbold. Og i Sverige er padel tilsvarende fremadstormende.

Hos Dansk Padel Forbund forstår man godt, at padel-begejstringen er stor:

Padel er en sport for alle. Uanset alder og niveau er det et sjovt spil,” siger Frederik Bentler, der er viceformand hos Dansk Padel Forbund og en af forbundets ildsjæle, der dagligt arbejder for at gøre det nemmere for børn og unge at spille padel i fritiden.

Partnerskab flytter padel fra nichesport til hele Danmarks familiesport

På trods af sportens vilde vokseværk betegnes padel fortsat som en nichesport. Det vil Dansk Padel Forbund og Sportmaster lave om på med det netop indgåede partnerskab:

Dansk Padel Forbund ønsker at gøre op med padel som specialsport, og med Sportmaster har vi fået en stærk partner, der deler ambitionen om at gøre padel til en folkesport. Sportmaster er bredt funderet i hele Danmark og kan levere et godt sortiment til den brede del af befolkning. Med aftalen får særligt børnefamilier nemmere adgang til padel, og samtidig er jeg sikker på, at vi sammen også kan udvikle sporten i forhold til ungdommen og eliten,” siger Frederik Bentler.

Hos Sportmaster har man i noget tid oprustet markant på padelfronten.

Padel er en sportsgren for alle – her kan hele familien være med. Det er en sport med et stærkt sammenhold og fællesskab mellem spillerne på banen, og det er derfor en sport, der taler lige ind i Sportmasters eget værdisæt. Vi er utroligt glade for partnerskabet med Dansk Padel Forbund. Sammen skal vi styrke mulighederne for både nye og erfarne padelspillere i Danmark, så langt flere kan få glæde af sporten – uanset niveau,” udtaler Sportmasters administrerende direktør, Andreas Holm.

Meget mere padel i 2022

Aftalen mellem Sportmaster og Dansk Padel Forbund træder i kraft den 1. januar 2022, og parterne kan allerede nu løfte sløret for et par af de fremtidige padelprojekter, der skal være med til at cementere padel yderligere blandt danskerne. Allerede fra sommeren 2022 vil parterne tilbyde padel-camps i skolesommerferien. Og senere hen lanceres også padelskoler for hele familien.

Padel er nemt at lære og har en flad læringskurve. Bolden kommer nemt over nettet, og selv, når man ikke er på samme niveau, er det sjovt at spille. Med vores kommende padelskoler ønsker vi, at endnu flere af landets børn og familier får en sjov og lærerig sportsoplevelse,” fortæller Andreas Holm.

Om Dansk Padel Forbund

Dansk Padel Forbund er Danmarks nationale forbund for padel og blev dannet i 2017. Forbundet har ingen lønnede medarbejdere og er derfor udelukkende drevet af frivillige ildsjæle, der brænder for sporten. Medlemmer er tilknyttet via deres lokale Padelklub. Dansk Padel Forbund står bag Danmarksmesterskabet og landsholdet foruden at støtte bredden med trænerkurser og turneringer.

Dansk Padel Forbund er desuden en organisation under European Padel Association og International Padel Federation.

For yderligere information, billeder og interview kontakt:

Frederik Bentler på fb@danskpadelforbund.dk eller +45 2970 8440